onsdag 14 januari 2015

Kakel och klinkers

Det känns knappt verkligt att stå där i affären och peka ut kakel och klinkers till ett badrum. Alldeles särskilt inte som vi ännu inte sett någon offert och därför inte alls vet vad det hela kommer att landa på och om vi kommer att få skala bort sådant som just kakel...

Maken, som var plattsättare innan ryggen gav upp, hade stenkoll på mått och olika varianter och var dessutom superbra både på att lyssna in mig, resonera fram lösningar och diskutera med mannen som äger firman. Tala om att halka in i en gammal profession -jag tyckte mig se en helt ny sida av den jag ju varit gift med i flera år nu :)


6 kommentarer:

  1. Perfekt ha kunskap när sånt ska väljas.
    Badrum är ju inte billiga precis...
    Snarare det motsatta.

    Men så kul när det blir klart :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul! Och himla kul att gå runt och titta också :) Lite är det ju så att det man gör i ett hus är, i allafall till en viss del, en investering.

      Radera
  2. Jag tänker att fukt och mögel måste vara det absolut viktigaste i det här projektet! (Våttapet och plastmatta är både mjukt och lätt att hålla rent.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så klart. Väggarna måste rivas in till stommen, golvet brytas upp, brunnarna bytas och rören dras om... ja och så måste en jordfelsbrytare in. Sedan får vi se vad som blir kvar :)

      Radera
  3. Och det här med att se andra/nya sidor av sin partner är himla trevligt och intressant! Jag skulle en gång hämta eller lämna nånting till pv - på skolan - och råkade komma när det var lektion .Väntade utanför, men dörren stod på glänt, eller mer än på glänt. Jag trodde inte mina ögon eller öron!! Var detta pv? Det här var hans område, det var uppenbart .., vilken självklar auktoritet han hade och han rörde sig på ett helt annat sätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jätteroligt att se! Jag tycker överhuvudtaget att det är kul att se människor i deras professioner och blir ofta imponerad över kunnighet inom olika områden.
      Synd att ryggen inte höll. Man skulle ju annars kunna tycka att det är toppen att vara gift med en gammal plattsättare när ett badrum ska renoveras ;)

      Radera