torsdag 8 januari 2015

Juletid

Den där snön som kom igår och gjorde Cosmos alldeles prillig av lycka, den regnade bort lika fort.
Nu är det åter vardag och gråare än gråast ute och jag är så glad att granen och ljusstakarna fortfarande lyser upp och gör det supermysigt här inne.

Jag spelar förvisso inte julmusik längre, men fikar på glöggte och pepparkakor, har julkolor i skålen och tänder ljus.
Tänker som så att det är långt kvar till våren. Jag kommer att hinna både längta och förpiffa innan den är här på riktigt. Var sak har sin tid och än är det lika mörkt ute som det var runt den andra advent.
Tjugondag knut dansas julen ut :)

3 kommentarer:

  1. Här har vi plockat bort allt juligt utom julgranen, pepparkakshuset och ljusslingan på utsidan.

    Pepparkakshuset ska väl krossas och ätas upp traditionsenligt av tjejerna.

    Granen åker nog utbildning helgen. Den står vid altandörren så lätt att hiva ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade jag jobbat hade jag eventuellt tjuvstartat med att kasta ut julen nu under helgen när det finns lite mer tid.
      Pepparkakshus har jag ingen tradition på och det har vi inget. Jag tänker att det skulle förmodligen ha varit förfärligt hårigt och dammigt vid det här laget och inget man gärna skulle sätta tänderna i...

      Radera
  2. Vilken tur att du håller på traditionerna! Nu får jag ju njuta av både barnbarn (och dig) och julmyset så här innan tjugondagknut.

    SvaraRadera