söndag 4 januari 2015

Fyra generationer

Igår kom min mamma och hämtade upp oss för färd österut -en tur till Ramnäs och barnets gammelmormor och gammelmoster. Där hemma kan man konstatera att det här med öga för tomtar, det går i arv. Min mormor har nämligen precis som min mamma massor med tomtar. De står i hyllor, på byråer, sitter på lampor och två stycken hänger till och med på hakarna man hänger upp dörren på (ja, de där hakarna har säkert ett namn, men ni förstår nog vad jag menar).
Sonen var inte alls på humör, men korta stunder höll han i allafall skenet uppe och vi fick till en bild på fyra generationer.
 Gammelmormor var hemskt spännande. Han kände på håret och ansiktet och undersökte larmet på armen (sådär så att mamman var lite ängslig att han skulle trycka på knappen...).
Om ditresan gick bra gick hemresan desto sämre. Det är inte kul att åka med ledset barn i bil.
Väl hemma sedan var han däremot glad och nöjd igen. Skruttungen.

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt att få vara med om fyra generationer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sonen har ju både sin gammelmormor och gammelfarmor i livet. Det är inte fy skam!

      Radera
  2. Tack för gott fika. Vi får fortsätta våra diskussioner kring vilken bilbarnstol till veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva. Jag hade ju räknat med att ni hade tittat på stol i helgen och nu skulle vara mina bilbarnsstolsgurus ;)

      Radera