tisdag 20 januari 2015

Förkylt värre

Välkomna till förkylningsbloggen.
Den här gången är det lilleman i huset som dragit på sig en riktig praktförkylning. Det var förstås bara en tidsfråga, men oh så hängig han ser ut när det rinner ur både ögon och näsa.

Pappan har bäddat upp en riktig backe att sova i och det gör nattsömnen aningen lite bättre.
Det blev förstås inget av varken babysång eller den inplanerade play-daten idag. Vi roar oss i stället efter bästa förmåga. Varvar klosslek med brödbak, bär lite mer än vanligt och tycker kanske att den där tiden som bara brukar försvinna, faktiskt inte alls går så fort.

Två dukar är klara också, och nu funderar jag på om jag kommer att slutföra en löpare om jag börjar virka på en...
Färgglatt ska det vara på sonens rum. Eventuellt får duken ett varv blommor till...


4 kommentarer:

  1. Vilken supersöt virkad duk! En sån skulle jag också vilja ha :-D. Så tråkigt att sonen är sjuk :-(. Hoppas det går över fort! Min pojke har ont i huvudet och halsen idag, så jag misstänker att det blir en riktig förkylning där också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådana här dukar är roliga -de går fort och är alldeles precis vad jag har tålamod med ;)
      Hoppas att Elliotts förkylning drog sig tillbaka!

      Radera
  2. Jag ska lära mig att virka sådana så småningom! Det ska jag. När jag får lite mer tid, hehe.

    SvaraRadera
  3. Och vilken fin bild på era händer i blogghuvudet. Jättefin! Cosmos är också fin såklart! :-D

    SvaraRadera