torsdag 15 januari 2015

Dags för en ny virkperiod

Jag är periodare. Jag läser mycket i perioder, bakar mycket i perioder, spelar piano i perioder och virkar i perioder. Bland annat.

Just nu är jag inspirerad av hemmafrun i Björkvik och därför har virknålen plockats fram igen. Under hösten har det bara blivit några halvfärdiga flygplan och i våras blev det en halvklar ko, samt en faktiskt klar ugglemobil. Men nu minsann ska det bli dukar både till vardagsrummet och till sonens rum.
Här finns fina ekologiska bomullsgarner, som dock är aningen grövre än de Bianca-nystan jag har så många av (och som jag kommer att använda. när det blir dags att virka bakverk blir det däremot ekologiska nystan :).

4 kommentarer:

  1. Roligt!! Lägg ut bilder på dina projekt efterhand! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är ju inte så vild som du så någon jätteproduktion blir det inte. Nästan alltid har jag ju dessutom ena armen upptagen ;)
      Men de där japanska blommorna passade mig prima!

      Radera
  2. Kul!
    Jag hade en kort period i äldre tonåren då jag stickade dukar i sånt tunt garn. Men... bara en av dem, en fyrkantig, stickad från mitten, gillade jag. Den försvann. Döm om min förvåning när jag såg den ligga på kaffebordet hos min bror och svägerska! TITTA! sa jag. Den har farmor gjort, svarade svägerskan... den fick vi ärva av henne.
    Jag tog henne ur den villfarelsen, men tackade nej till att ta hem den. Det var bara kul att se den.
    Själv fick jag ärva mycket finare dukar av min svärmor som var knyppellärare och hade gjort mängder med knypplade dukar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt ändå att den användes och inte hamnade längst in i en garderob någonstans! Jag har virkat en del i perioder, dock mest bakverk och olika figurer tidigare...

      Radera