söndag 14 december 2014

Tredje advent

Hux flux är det dags att tända tredje ljuset i adventsljusstaken. Det gör vi under frukosten.
Förmiddagen blir lite småpyssel. Jag gräver ner hallonbuskarna som kommer från makens syster och svåger.
"Tror du att det blir för skuggigt här?" undrar jag. Men nä, det tror han inte, de har ju vuxit på norrsidan bakom huset förut.

Själv håller han, maken alltså, som bäst på att skruva ihop vår för tidiga julklapp till varandra. Egentligen tycker jag att det är lite trist, det där med för tidigt. Men när priset just bara den här veckan var nedsatt med tjugofem procent var det inte så mycket att fundera på. Ja, det är väl så de vill att man ska tänka förstås.

På eftermiddagen begav vi oss till Wadköping på julmarknad. Ovanligt mycket fint till väldigt bra priser. Vi hittade till exempel ett par vantar i ull till sonen, för bara trettio kronor! Han skulle gärna ha ett par sockor också, men de som såldes var antingen alldeles för stora eller på tok för små.
Nu är det kvällen. I veckan som kommer ska här börja julpyntas. Åh, jag älskar den här tiden på året (också)!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset med vantarna, ska bege mig dit på söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag. Men det var mycket folk. Vi hade tänkt gå in och fika men där var förstås knökfullt. Tur att vi inte visste det innan -det var fikat som lockade med maken ;)

      Radera