söndag 28 december 2014

Mellandagar med ett vinterbröllop

Vi kan säga att jag har haft lite mellandagsledigt från bloggosfären ett par dagar. Riktiga livet har nämligen pockat på uppmärksamhet och vi har sannerligen haft två fantastiska dagar.
På annandagen hade vi besök till sena kvällen och igår var vi på ett helt underbart bröllop.
En gammal barndomsvän till mig gifte sig. Det var en sådär kall gnistrande vacker vinterdag och bruden strålade alldeles utöver det vanliga. Prästen skulle kunna lära många av sina kollegor runt om i landet ett och annat, för vore fler som hon skulle kyrkan förmodligen ha fler besökare på söndagarna.

Efteråt följde en flott middag med fördrink, trerättersmiddag och tårta på det. Fina, roliga, välkomponerade tal, vacker sång och musik, ett häfte där samtliga gäster presenterades med en fyra rader lång vers. En väl uttänkt bordsplacering var det också. Jag trivdes mycket bra borta på min kant mitt emot en barndomsvän, bredvid brudens syster och snett emot en mycket lättpratad man som visade sig vara läkare och hade en båt döpt efter sin fru.
Tack snälla Jocke för bilden. Den nya kameran fungerar ju alldeles prima!

Efter allt ätande vankades dans men då packade maken och jag ihop och körde den fem minuter långa vägen hem till mina föräldrar där sonen och hunden tillbringat kvällen. Jag hade fått rapporter om att barnet just denna kväll valde att inte ta flaskan, men när vi kom sov han ändå lugnt iförd pyjamas i sin vagn. Cosmos hade det inte heller gått någon nöd på. Han hade hängt med herrarna uppe i husets bibliotek och får han bara vara med så är det oftast en mycket nöjd hund :)


Idag har vi invigt sittdelen på barnvagnen. Det är inte utan viss nostalgi jag lyfte liggdelen åt sidan. Men sonen var mycket nöjd. Väl påpälsade både två- och fyrbeningar blev det en kortkort liten tur i kylan.


"A är gift med brudens vän K,
katter, hund och bebis - de är inte längre två.
A vet hur en kvalitetsklocka ska se ut, 
bor numera i berömd tågknut"

"Har du sett en drottning av bloggosfären?
Här är en.
Sågs förr med bruden främst bland hästar och gärden,
vad hände egentligen med "Fyra räddar världen"?"

av Jenny och Max i bröllopskompendiet

10 kommentarer:

  1. En mycket lycklig kille må man säga. Han kommer älska att åka pulka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen... och vi som inte ens har skaffat en pulka. Han får eventuellt vänta med den upplevelsen till nästa år. Kanske.

      Radera
  2. Näe, det går inte! Ni måste ha en pulka med plats för er och barn. Sen åker ni i en liten backe. Skulle vilja se hans min då. (Fast han mår säkert inte dåligt av att vänta heller.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stor pulka har vi :) Tror jag. Men ingen bebispulka.

      Radera
  3. Och så roligt att se att du har honom vänd mot dig i vagnen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att de flesta har det, i allafall i början. Sittdelen är sådan att det går att vända den framåt så småningom. Så sent som möjligt tänker jag, men det beror förstås på barnet :)

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, hon var verkligen vacker! Och allting var så fint. Sådär så att jag funderade på om amningsinläggen skulle göra mer nytta för läckande ögon ;)

      Radera
    2. Det är lätt att bli ögoninkontinent av så mycket vackert och livsbejakande.

      Radera
    3. Jag brukar verkligen inte vara värst känslig, men det strålade verkligen om dem!

      Radera