lördag 13 december 2014

Lucia med välkomstfest

Först var det namngivningsceremoni för Molly, sedan dop för Noah och idag var det så dags för välkomstfest för den tredje bebisen i trion -Julia.
Det var en himlans massa människor där i Julias mammas barndomshem och varmt och trångt men trevligt och mysigt. Eftersom det var så mycket människor lät jag kameran ligga, men maken fångade oss i alla fall på en bild tillsammans med festens huvudperson.
 Lilla Julias mamma och jag var som lång- och lerhalm under låg- och mellanstadiet och jag har tillbringat massor med tid där hemma. Inte behövde jag kika på eniro var huset låg.
Eller?
När vi kom med bilen var jag tvungen att fundera på hur man skulle köra. På den tiden det begav sig gick eller cyklade vi ju... Och jag fick erkänna för maken som körde att det nog var minst arton år sedan jag var där senast.
Arton år!
Men hittade gjorde jag förstås.

Eftersom Cosmos var kvar hemma blev vi inte värst långvariga.
Hemma sedan hade vi luciamys på hög nivå. Tända ljus. Och så småningom ett sent luciafika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar