lördag 20 december 2014

Kolakok

Idag var vi i Karlskogaland för det årliga kolakoket. Receptet är ett gammalt som min mamma en gång fått av sin mamma. Ja, tanken är väl bestämt att jag en gång ska ta över, men jag tycker att det är en himla trevlig tradition det här -att åka till Karlskogaland och linda kolor!

I vanliga fall brukar maken få en lugn hemmadag just den här dagen, men i år fick han snällt följa med och umgås med den lille mannen och det gjorde han förstås så gärna. Vi hade eventuellt stundtals ett annat fokusområde än julgodiset, men 310 kolor blev lindade och och stoppade i burkar och ytterligare ett gäng hamnade i magen...
Det är min pappa som har fotograferat. Själv hade jag fullt upp med att lyssna på julmusik, linda kolor, prata med såväl stora som liten, linda lite mer och känna in julstämningen :)

5 kommentarer:

  1. Stort tack! Verkligen underbart att få fixa kolan tillsammans med dig/er!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild! Så himla fin! :-)
    Mysigt med kolabak tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Mamma, Katta och fru Flygare; En alldeles prima tradition. Om ett par år kan Noah också vara med och linda :)

    SvaraRadera