onsdag 24 december 2014

Julafton

Julafton var alldeles superbra på alla sätt och vis.
Vi började dagen med att titta på granen (som inte alls lyste som den skulle trots att vi provtänt igår).
Och tro det eller ej, men tomten hade faktiskt varit här och lämnat ett par paket!
Maken fick ett par vantar så att han slipper gå med sina tunna fingervantar, sonen fick en boll i naturgummi och jag fick klädnypor :)
 Julaftonsfrukost.


 Flera minusgrader. Solen på väg upp.
 Apelsinskivorna som jag torkade för ett par veckor sedan. Duken har makens mamma broderat.
Julaftonspromenad. Snön lyser med sin frånvaro i år.
 Redo att åka till Karlskogaland.

 Mamma hade fixat ett så fint julbord, men det har jag tyvärr inga bilder ifrån. Vårt julbord är en smula anpassat efter vad som går åt och vi tycker om. Mycket mycket bra. Och gott!
Efter julbordet kom en fantastisk tomte.
 Sonen tittade med stora ögon och sysselsatte sig sedan en bra stund med paketpapper och snören ;)
Finfina klappar fick vi hela familjen!
Cosmos fick förstås också lite paket. Ett gäng tennisbollar och en pipleksak. Tennisbollarna blev mest populära.
 Pappa, farmor och så sonen i knä på sin mormor.
Sedan var det en liten herre som tog absolut slut som artist och vi packade raskt ihop oss och åkte hemåt. Bytte om till pyamas och nattade.
Sedvanligt har vi sedan avslutat hemma i lugn och ro med skinkmacka, glögg och pepparkaka.

Julafton är högst troligt årets mysigaste dag!

7 kommentarer:

  1. Så fint du har speglat dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag fick inte med det fina julbordet och alla ljusen...

      Radera
    2. Men du fick ju med så mycket annat!

      Radera
  2. Å vilken härlig jul ni verkar haft :) Dock är jag inte riktigt säker på om jag håller med om att julafton är den mysigaste dagen, själv är jag nämligen väldigt svag för kvällen före julafton. När huset är helt nystädat, nästan allt fixat och lugnet börjar komma. Glada barn som klär granen och att sen smyga fram julklapparna när de somnat... magiskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså, jag är ju väldigt förtjust i hela adventstiden. Alldeles särskilt i år när jag faktiskt haft tid att njuta av den :)

      Radera
  3. God jul på er och tack för det fina kortet

    SvaraRadera
  4. Och jag tycker att juldagen är den bästa :)

    SvaraRadera