tisdag 23 december 2014

Dan före dopparedan...

...blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig. Maken vaknade rent alldeles krasslig med en djup basstämma och han blev genast avskriven från dagens planer.
Sonen och jag däremot packade in oss i bilen och styrde kosan till Karlskogaland för firande av min mamma som fyller år just den här dagen.

Vi har sannerligen haft en bra dag med gott fika och god middag och trevlig samvaro. Min gudmor hade med paket till såväl mig som lillebror (jättefina tomtar) och sonen (en fair trade-docka som hette Isak) och barnet har suttit så förnöjd i sin gammelfarmors knä och mitt på dagen tog vi en riktigt härlig promenad.

Först framåt kvällningen åkte vi hemåt -det blir lite åkande de här dagarna...
Alldeles lagom tid för att hinna med att klä granen, rimma på lite paket och äta nygriljerad skinka på hembakat vörtbröd. Hyacinterna har inte hunnit slå ut, men det doftar ändå juligt värre här hemma nu.
Nu hoppas jag bara att maken snabbt piggar på sig!
I morgon är det julafton! Årets kanske allra mysigaste dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar