lördag 15 november 2014

Fotoutmaning dag 15: Stig

Jag har sagt det förut, men jag måste säga det igen -jag är jätteförtjust i vår barnvagn! Den fungerar prima i stan, på café och i affärer... men framförallt tar den sig fram lite överallt i skogen. Med punkteringsfria däck och suverän fjädring går den prima både på större stigar, som här, och på mindre stigar med rötter och stenar. Jag var till en början lite skeptisk till tygkorgen i botten, men faktum är att den letar sig över alla stenar och pinnar och inte fastnar i sådär som en stålkorg kan göra.
Fick jag välja om skulle jag välja en precis likadan!
En Emmaljunga city cross är det, om någon undrar :)

7 kommentarer:

  1. Ja, det är nog nånting helt annat än den manchesterklädda barnvagnen jag hade till dom två första :) Brun manchester med gul insida, ja, jysses.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det prinsar och prinsessor på insidan... och i sittvagnen sedan är det får. Det skulle egentligen ha varit får även i liggdelen, men se, det var omgjort när vår beställning kom. Och det spelar ju egentligen just ingen roll alls.

      Radera
  2. Hej nu måste jag försvara stålkorg och luftdäck. Stålkorgen har minsann aldrig fastnat i varken stock eller sten. Luftdäcken är perfekta och göt trottoarkanter och rötter mjukare, fastnar inga löv. Vi får se vilken vagn som tar sig genom snön bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, såja lugn och fin, jag menade inte att vår vagn är den enda som är bra men VI är väldigt nöjda med den. Stålkorgen på förskolans vagnar fastnade ofta i och idag pratade jag med ytterligare en som fått punktering. Hur den går i snön återstår att se, för löv fastnar det ju, som du vet :)

      Radera
  3. Emmaljunga rules! ;-)

    Men jag har också känslan av att luftdäcken är mjukare? Men det kanske inte nån jätteskillnad. Hur som brukade jag kalla vår Emmljunga för "Pansarvagnen" för den tog sig fram både på skogsstigar och i drivor av snö. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi var helt inne på luftdäck först, men jag var lite ängslig för att få punktering mitt ute i skogen och när Emmaljunga sedan kom med en ny sorts däck som skulle ge känslan av att vara luftdäck var valet inte jättesvårt. Det är någon gummisträng i mitten... Ja, riktigt som luftdäck är det inte, men fjädringen i vagnen är så himla bra att det kompenserar rätt fint. Och jag behöver inte fundera på punktering :)

      Radera
  4. Den kommer gå strålande i snön Karin! Vi är också jättenöjda med vår city cross. Fjädringen är verkligen jättebra!

    SvaraRadera