söndag 30 november 2014

Första advent!

Jag älskar första advent, som liksom inleder hela den här mysiga tiden vi har framför oss.
När man vaknar den här morgonen och allt är städat och skurat, julgardinerna sitter uppe, julblommorna är på plats och jag som nu är mamma går runt och tänder ljusstakar och stjärnor. Några går på timer.
Slänger ihop en saffranskaka, mest bara för att få doften av saffran. Den blir lite torr och skulle nog ha behövt någon form av glassyr, men saffran det luktar det.

Sedan gör jag och sonen i ordning adventsljusstaken med mossan vi plockade förra helgen.
Eller, jag gör i ordning och sonen petar och känner.

Klockan elva har vi en favorit i repris från förra året -fina vänner kommer på adventsfika. Nu saknades två familjer, men övriga var friska och kom och jag tänker att bättre advent kan man inte ha!
Dessutom får vi en massa hjälp att äta av alla kakor jag har bakat ;)
 Det spelas memory och googlas på vilket bilmärke som är snabbast och en liten fröken tappar bort sina diamanter(?) och sonen är så nöjd hos sin gudmor.
Nu minsann, har adventstiden börjat!

2 kommentarer: