måndag 24 november 2014

Ett hundans ruggvädret!

Ja det är det verkligen idag. I mörkret i morse låg jag under täcket och lyssnade till vindens vinande och regnet som smattrade mot rutan. Noah låg nära nära. Ungefär så mysigt som det bara kan bli!
Det är vid sådana tillfällen man kan drabbas av en stark empati för sin äkta hälft som inte bara ska lämna sängvärmen och rasta hunden i arla morgonstund, utan sedan dessutom trampa iväg till tåget. Kanske var det även det faktum att sonen ordnade en blöja så att vi ändå var tvungna att lämna sängen som gjorde att jag förbarmade mig och agerade morgontaxi.

Tillbaka hemma sedan kände jag stor tacksamhet för att vi har garage -jag behövde inte gå en meter med barnet ute i ruggvädret- men önskade mig en fjärrstyra garageport -jag behövde ju gå ute ;)

Sedan har vi ägnat förmiddagen åt husligheter som städning och bullbak. Det är sådana här dagar tur att vi har Cosmos, annars hade vi högst troligt inte gått ut alls...
Ljusare än så här blev det som just inte
Eftermiddagen ägnades åt föräldragrupp. Än så länge är det mammorna som är hemma med de små...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar