onsdag 19 november 2014

Ett foto i timmen

Idag är det efit igen. Den här gången satsar vi på att vara med (förra gången var det ju dop och jag lyckades inte alls med fotande en gång i timmen).

Runt halv sju
försöker jag fördröja det här med att stiga upp...

Runt halv åtta
arbetar någon koncentrerat i babysittern medan mamman gör frukost.
 Runt halv nio
slänger jag ihop en drömrulltårta med sonen på ena armen.
 Runt halv tio
lastar jag in barnvagnen i bilen. Cosmos undrar om jag inte ska öppna buren så att han kan hoppa in, men det är inte dags att åka riktigt än.

Runt halv elva
hade jag tänkt vara på väg, men istället blev det lite amning. Malou på teve. Höstblommor på sista versen i fönstret.
 Runt halv tolv
knallar vi runt i de kvarter där jag bodde när jag först flyttade till Örebro.
 Runt halv ett
äter vi soppa hemma hos Erika. Julia har fått en riktig snits i babygymmet. Det är guld att ha vänner med nästan jämngamla bebisar!
 Runt halv två
försöker Anna och Molly roa sonen. Han är inte särskilt nöjd med att ha blivit placerad på rygg sådär :)
 Runt halv tre
finns det inte mycket fika kvar.
 Runt halv fyra
är vi på plats i bilen och ska åka hemåt.
 Runt halv fem
har vi precis kommit hem. Chipper möter oss i dörren och börjar bums tjata om mat. Chatter hugger in på torrfodret.

Runt halv sex
äter vi kvällsmat.


Runt halv sju
skrattar lilleman högt när han busar med sin pappa.

Runt halv åtta
lägger jag sista plåten bröd på galler.


Fortsättning följer troligtvis inte under kvällen för nu tar vi natten.

6 kommentarer:

  1. Jaha... Livet med små barn:)... Det går eftet deras klocka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Det blir lite som det blir :)

      Radera
  2. Måste de leka fram maten ur den där "saken"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast de leker inte utan har stenkoll på hur de ska få ner bitarna. Vår gammelkatt hetsäter torrfodret. Vi provade många saker men landade till slut på automaten. Nu har de haft den i flera år och det funkar prima :)

      Radera
  3. Kikar inom. Det var fullt ös hela dagen :)

    SvaraRadera
  4. Tredje EFIT jag ser med bebis idag - så otroligt mysigt!

    SvaraRadera