tisdag 18 november 2014

Babysång och morfar

Tisdagar är babysångsdagar. Hade någon pratat med mig om babysång för några månader sedan hade jag sagt att det är mest för mammornas skull. Ingen fyramånaders bebis kan väl ha ut något särskilt av det, ja bortsett från en nöjd närvarande mamma. Ack så fel jag hade. Noah älskar babysången!
Idag har han skuttat, skrattat och försökt flirta in sig åt höger och vänster, sådär så att han till slut sades vara dagens gladaste bebis. Sedan tog som vanligt all energi helt slut i fikapausen. Det kostar att ligga på topp :)

Kort efter att vi kommit hem kom morfarn och han hade köpt med sig pizza. Sicken trevlig morfarseftermiddag vi hade! Och jag tänker att mormorn och morfarn kompletterar varandra rätt bra. När mormorn kommer tar hon gärna barnet så att jag kan göra saker runt omkring. När morfarn kommer kan jag koncentrera mig bara på barnet så fixar han sakerna runt omkring. Mormorn tar barnvagnen, morfarn tar Cosmos. Alldeles prima för en mamma :)

Ja, det är inte så att morfarn inte umgås med barnbarnet alls. Absolut inte. De går gärna runt och upptäcker saker... och spelar piano. Jag var tvungen att smyga upp och ta en bild.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild, mossfolk! Morfarsglädje och barnbarnsglädje, tillsammans. Och mammaglädje över det andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ovärderligt att ha morföräldrarna såpass nära!

      Radera
  2. Vilken härlig bild säger även jag.

    SvaraRadera