torsdag 16 oktober 2014

Torsdag

Nu har vi varit i Örebro i dagarna två, Noah och jag.
Idag besökte vi jobbet en snabbis och lämnade bibliotekskortet som jag haft liggande i plånboken... Träffade fina små barn och rara arbetskamrater. Kände mig evigt tacksam över att få vara hemma med liten son och viss, eller stor, förtvivlan över att förskolan ser ut som den gör (inte specifikt min arbetsplats utan generellt).

Sedan hängde vi en sväng med Anna och Molly och hann till och med ta en promenad.
Så här fint var det stickat och virkat på bron över E18/E20.
 Och Anna är van vid att jag ränner runt med kameran. Inga som helst problem att plötsligt bli lämnad med en extra barnvagn och en hund :)

På hemväg shoppade vi klassiska produkter på Ikea -servetter och värmeljus!

9 kommentarer:

  1. Å, så underbart att ha ett Ikeavaruhus inom rimligt avstånd! Här är det Helsingborg eller Göteborg som gäller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte tänkt på. Det ligger ju så nära att vi kan svänga in precis när som helst... och gör så när behov finns. Som idag när vi började få slut på värmeljus :)

      Radera
    2. Här (ja då menar jag Örebro och Hedemora i samma smäll) finns inte mindre än fyra Ikeor (säger man så? haha) inom rimligt avstånd: Karlstad, Borlänge, Västerås och Örebro. Tänker ofta på det och på hur det var i Arvidsjaur, då man fick åka till Haparanda... :-D

      Radera
  2. Jag glömde säga: ååååå, så finurligt och fint på räcket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir mer och mer för varje gång, berättade Anna som går där ganska ofta.

      Radera
  3. Numera får vi ta oss till Jönköping om vi ska till IKEA. Saknar faktiskt några saker från förbutiken: kaviar, skinka och lingonsaft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, sådant trodde jag bara att man köpte på IKEA utomlands :)

      Radera
  4. Här på landet är det väldigt ont om saker som stickgraffiti. Sådant man kan sakna med stan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag saknar absolut inte att bo i Örebro, men det är väldigt trevligt att åka dit ibland och gå en promenad sådär! Du får sticka in någon lyktstolpe där ute på landet ;)

      Radera