torsdag 30 oktober 2014

På höstlovet blir saker av

Här hemma jobbas det för fullt den här veckan. Någon lägger om golv, spacklar och tapetserar, kör till tippen, storhandlar och kokar däremellan många många liter äppelmust samt lite äppelmos.

Själv kamperar jag ihop med sonen, fixar hushållet efter bästa förmåga, tar en promenad eller två med Cosmos och trädgårdsarbetar.
En rabatt mindre. Här ska (förmodligen) sättas en blåbärsbuske till nästa sommar och för övrigt blir det gräsmatta. Rosenkvitten ska också bort, jag var bara inte tillräckligt stark...

2 kommentarer:

  1. Och här har det sovit 9 timmar i sträck inatt och jag är i chock, haha. :)
    Pigg är jag inte, men det kommer kanske. Njuter av att det är frost idag, härligt!!

    SvaraRadera
  2. Oj nio timmar! Det känns väldigt långt bort... Men vad skönt! Jag känner mig inte riktigt lika pepp på vinter som vanligt... Det kan få vara snö i december :)

    SvaraRadera