lördag 25 oktober 2014

Ett Foto I Timmen

Så var det dags igen. Efit -ett foto i timmen.
En helt vanlig lördag, den sista i oktober.

Runt tre
ammas det... Cosmos snarkar och maken snusar. Från kattdamerna hörs inga ljud alls.
 Runt fem
vaknar sonen igen och tycker att det här med mat är en rätt fin idé.
Blåst ute och regnsmatter mot rutan. Så vansinnigt mysigt!
 Runt sex
sprattlar, skrattar och pratar någon för fullt under mobilen i sin säng. Mamman har dock lärt sig att går vi upp klockan sex, då kör det rätt snabbt ihop sig... Men vi byter i allafall blöjan.
 Runt sju
sover vi som stockar. Förmodligen alla utom Chipper som undrar var hennes frukost har tagit vägen.

Runt åtta
har fyrbeningarna fått frukost. Påklädning och bus på skötbordet med lilleman :)
 Runt nio
är sconesen klara, äggen kokade och teet färdigt. Frukost!
Nu ska bara maken och Cosmos komma tillbaka från morgonpromenaden. Jag börjar fundera på om de gått vilse ;)
Runt tio
lägger jag in de hittills tagna bilderna. Chipper sover på stolen bredvid.
Från vardagsrummet hörs sonen göra piratljud med sin pappa.

Runt elva
lägger jag i alla kläder i storlek 74 i sonens byrå. Rensar bort små 68:or. Muttrar lite över traderaplagg som stinker sköljmedel trots flera tvättar och vädring.

Runt tolv
ammas det i soffan och jag funderar som bäst på vad vi ska hitta på. Det planerade besöket blev inställt på grund av förkylning. 
Runt ett
packar jag in sonen och mig i bilen.
 Runt två
har jag insett att det är lönehelg... Det i kombination med gråväder gör att det är hysteriskt mycket folk. Jag lägger ner en visit på den stora gallerian, men tar i allafall en sväng förbi Blomsterlandet. Och tro det eller ej, men det blir en parkeringsplats ledig precis vid ingången just som vi kommer!
 Runt tre
har vi stått i kö. Lååång kö. Nu blir det amning i bilen på parkeringen. Så himla praktiskt att maten alltid är med och lagom varm!
 Runt fyra
parkerar jag på vår garageuppfart. Bilen får stå ute för maken ska ha den ikväll.
 Runt fem
trädgårdsfixas det för fullt. Samtidigt smider jag storslagna trädgårdsplaner i huvudet. Drömma går ju alltid :)
Runt sex
försöker jag fotografera Cosmos och Chipper, men blixten är frånslagen och sonen sitter på armen... och resultatet blir förstås därefter...

Runt sju
har maken farit iväg på pokerkväll. Jag bakar chokladbollar och har sällskap i köket av någon som noggrant undersöker figurerna på babysittern.
Runt åtta
läser vi återigen boken om lille Wille, då det har blivit en del av nattningsrutinen.

Runt nio
är här kvällsmys i äkta gräsänkeanda. Tänt ljus, "Så mycket bättre" på teve, bubbelvin (alkoholfritt förstås) och chokladbollar.
Det får bli sista bilden för dagen, för nu ska jag snart krypa ner bredvid den lilla fina som redan ligger inne i sovrummet och snusar och sover 💕

18 kommentarer:

  1. Oj du har haft en lång natt/morgon....
    Söta byxor och tröja på lilleman :)
    Himla söt katt också.

    Hoppas att du får en härlig lördag.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
    Svar
    1. En alldeles vanlig och riktigt bra natt faktiskt :)
      Byxorna är jag också rätt förtjust i -finfint traderafynd ;)

      Radera
  2. Å, det blir roligt att följa med på er/din dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den blev ju i sanning inte värst händelserik. Alla runt omkring verkar ha drabbats av höstförkylningar och vi som just blivit friska försöker att akta oss lite...

      Radera
  3. Och jag gick ur sängen ungefär när du la in dina bilder...
    Men - sen har jag varit väldigt effektiv och duktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varken varit effektiv eller duktig. Här blir rutinerna som rubbade på helgen och jag har just inte fått något alls gjort. Men så får det också vara. Ibland :)

      Radera
  4. Tittar förbi din dag. Ah katten vet att ta det lugnt en lördag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja får hon bara mat på rätt tider vet hon sedan hur man slappnar av ;)

      Radera
  5. Hej kikar in på din dag, söta både två- och fyr-beningar i familjen

    /Annika
    http://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  6. Kul att få följa med på din dag!

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. ...som har blivit så stor! Det är helt makalöst att en liten människa utvecklas så fort!

      Radera
  8. Men nu, ungefär när du har somnat, ska jag stryka mina kläder för morgondagen... Jag har vaknat till nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja vi har inte riktigt samma dygnsrytm :)

      Radera
  9. Vi var där vid öppning, uträttade snabbt det vi skulle, fikade och tittade på mängden av människor som svepte in, och handlade sedan i lugn och ro på Coop.

    Usch och fy för sköljmedel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat maila och frågar innan jag budar. De här kläderna skulle vara tvättade i ett milt oparfymerat tvättmedel och inget sköljmedel. Jag törs garantera att det inte alls stämmer. Och rent alldeles omöjligt är det att få bort lukten från vissa plagg.

      Radera