tisdag 14 oktober 2014

Ett Foto I Timmen

Idag är det efit igen!

Strax efter midnatt
Amning och bloggläsning...
 Runt tre
Då har jag vaknat för andra gången i natt och känt mig glad över att det gått ytterligare tre timmar! Amning i dunklet.
 Runt fem
noterar jag nästa amingstid. Vilken fantastisk natt! Vi har annars haft flera veckor när vi sovit i fyrtiominutersintervall...
 Runt sju
morgonmyser vi och läser i den lilla boken om Wille
 Runt åtta
har vi övat med flaskan. Vi har lite tid på oss före bröllopet i slutet av december. Än så länge går det lite sådär...
Runt nio
kommer vi just tillbaka hem efter en liten kort hundpromenad.

Runt tio
skyndar jag över parkeringen till babysången.
 Runt elva
är det fikapaus mitt i babysången och sonen har som vanligt somnat. Han sover sig alltid genom andra halvlek :)
 Runt tolv
kommer vi hem. Jag knäpper av en sådan där uppifrån-fulbild på Cosmos som är så glad att han nästan slår knut på sig själv.
Runt ett
skäller(?) vi på boken i babygymmet. Det innefattar att stå upp, flaxa med armarna och högt använda det för dagen nya ljudet,som faktiskt låter lite ilsket...
 Runt två
håller jag på med sådana skojigheter som försäkringar. Båda kattdamerna ligger nöjt på gästsängen.
 Runt tre
är vi på promenad.
 Runt fyra
sover sonen. Jag passar på att valla snabeldraken, boka service för bilen, baka bröd (degen sattes före promenaden) och vattna de stackars blommorna.
 Runt halv sex
har maken kommit hem. Chipper och Cosmos deklarerar bums att de är svältande fyrbeningar.
 Runt halv sju
kommer jag hem från affären. Jag möts av skratt, glädjetjut och svansvift. Maken, sonen och hunden lagar mat :)

Nu tar vi kvällen här i huset vid ekarna.
Tända ljus och te är viktiga komponenter när det blir mörkt tidigt!

19 kommentarer:

  1. Härligt att du får sova lite mer på kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tro nu inte att han somnar sådär tidigt ;)

      Radera
  2. Så skönt att det börjar gå lite längre mellan matningarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får nog gå några nätter till innan jag tror på en vändning, men en sådan här natt emellanåt klagar jag förstås absolut inte över :)

      Radera
  3. Härligt att du får sova längre åt gången!

    Och de där tossingarna... åååh! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går förvånandsvärt bra även de mer vakna nätterna. Men absolut, jag trodde klockan gick fel först :)

      Radera
  4. Min minsting tog mam-flaskorna med platt napp tidigt men ratade runda flasknappar. Prova lite olika så kanske ni hittar nån han gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller vanliga nappar har vi provar fem olika(!) utan framgång. Nappflaskan hoppas jag att han vänjer sig vid. Vi vill helst ha en nappflaska i glas eller rostfritt. Så lite plast som möjligt :)

      Radera
  5. Ytterligare en orsak till varför man inte får barn i högre ålder... Såna nätter fixar man bara som ung. Barn ni 1 åt snabbt och lite åt gången och ofta. Barn nr2 åt länge och omsorgsfullt och sällan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det har väl med hormoner att göra också... för det är klart att jag har muttrat ibland när det bara gått en halvtimme-fyrtio minuter, men annars gör det mig absolut ingenting. Jag älskar våra dagar och tycker att nätterna ändå är rätt mysiga och det är ju bara en period i livet :)

      Radera
  6. Det måste ha med ålder att göra :) Jag blir svettig bara vid tanken .)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den här natten sov vi ju :)

      Radera
  7. Visst är det härligt att myyysa om kvällarna nu! I huset i Dalom blir det brasa i spisen nästan varje kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om vi någonsin ska köpa hus igen, då ska det ha en öppen spis! Så mysigt!

      Radera
    2. Psst..man behöver inte köpa nytt hus för att få en öppen spis/ el. kamin.. ;)

      Radera
  8. Vad härligt ni ser ut att har det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag verkligen älskar det här! Vilken oerhörd förmån att få tillbringa precis hela dygnen med sin son!

      Radera
  9. Jag minns den gången när mitt första barn plötsligt sov tre timmar i rad på natten - jag kände mig utsövd! Ibland är man tacksam för så lite. Och samtidigt - det finns ju inget bättre än den där lilla gullklimpen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag vill liksom verkligen inte klaga, för jag är så himla lycklig över att vara mamma och tycker att det är underbart det här att vi får vara hemma tillsammans. Är priset lite dålig sömn, så är det absolut värt det :)

      Radera