onsdag 3 september 2014

Sophämtardag

Den här gången kom vi ihåg sophämtardagen och tänka sig att tunnan var inte ens riktigt full... det var däremot bilen när jag körde till återvinningen med alla kartonger och all plast igår. Nu kan man tycka att ett mål borde vara att minska användningen av sådant, men det är rackarns svårt eftersom allt vi köper i affären ju är förpackat.

Sopgubbarna (som jag kom på ju faktiskt också kan vara sopgummor) fick ett tackkort och en påse bullar för att de var så himla snälla och tömde våra sopor förra gången fast vi glömt att ställa fram soptunnan.


4 kommentarer:

  1. Skulle varit så kul se när de kom fram till er soptunna och fick se kuvertet och bullpåsen. Du skulle a haft en liten spionkamera vid tunnan.

    Jag gissar att de blir jätteglada över den lilla påsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle kanske ha smugit bakom gardinen ;) Hoppas nu att det var samma sophämtare som förra gången!

      Radera
  2. Vad gulligt gjort av dig!!! Misstänker att de flesta inte hade gjort något så fint... Eller kommit på att man kan göra det :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag blev verkligen jätteglad när de hade tömt den! De hade ju faktiskt kunnat bara strunta i det...

      Radera