lördag 6 september 2014

Ojämn arbetsfördelning

Jag går förmiddagspromenad. Passerar hembygdsgården. Klarblå himmel.
 Möter lille hunden Lisa, som skäller för fullt. Ja den äldre mannen, hussen, skäller tillbaka, utan någon effekt alls. De får mig att le varje gång vi möter dem. Cosmos ägnar dem inte en blick.
Fotograferar svampar...
 Snabbvallar snabeldraken och kokar lite äppelkräm till lunch.
Har det inte alltför ansträngande alls faktiskt.

Under tiden rensar maken det som har varit kontor/skräprum här hemma och river därefter ut mattan.
Kånkar och bär och kör en kärra till tippen.
 Ta lite helg också, säger jag. Men nu är han igång. Den planerade Askersundsutflykten ställs in, jag ser Roffe gå till final i VM (!) och familjens yngste medlem är numera rätt svår att fotografera utan rörelseoskärpa. I dagarna har han upptäckt hur kul det är att boxa på den halvklara kon i babygymmet. Koordinationen är det förstås lite si och så med. Jag tippar på träff ungefär hälften av gångerna. Kanske.

2 kommentarer:

  1. Precis så började Molly det roligaste var att slå på bollen från Goboken. RGB är världsbäst, när han rev fjärde hindret hickade jag till så högt att Jocke trodde hästen hade dött (han stod i köket).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja den halvklara kossan slår allt. Idag hängde jag upp boken från goboken. Han låg och tittade på sig själv i nästan 20 minuter :)
      RGB är toppen! Spännande med finalen nu!

      Radera