fredag 19 september 2014

Mormorsfredag och en frysbox

Fredagar är numera mormorsdagar. Idag har således min mamma varit här och Noah har fått en massa mormorstid!
För egen del innebär det att jag hann göra sådant som annars är svårt när man inte har händerna fria. Som att göra plats för en frysbox i förrådet till exempel.

Innan mamma gick plockade hon med sig en påse äpplen. Eftersom vi skulle åka och hämta en frysbox tog hon med sig sina saker, handväskan, ut i trädgården. När jag kom ut för att ta ett kort innan vi åkte var väskan prydligt upphängd :))
 Frysboxen visade sig för övrigt vara ett riktigt fynd. Finfin och bara fyra år gammal.
Rummet, som hittills bara varit förråd, ska nu målas i samma färg som hallen. Ja vi har ju färg kvar...
Sedan behöver vi lite ström fram till boxen och därefter behöver jag inte längre säga att vi inte har plats när det gäller mos, saft och sådant.
En halv gris att dela med någon har jag också tänkt mig. Och nästa år hoppas jag på mer bär, vi har ju inga alls i år. Ja, de små buskarna vi satt nu kommer förstås inte att ge värst mycket, men jordgubbar och blåbär  borde vi kunna få ihop kan man tycka.
Nästa år.

2 kommentarer:

  1. Suck skulle också behöva en extra frys men jag anar att man inte får ha det i källarförråden. Vill du med till höstmarknad i Wadköping imorgon em?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska vi fylla den där får vi ligga i... och därefter kommer jag att behöva en större familj om vi ska kunna göra av med allt ;)

      Noah och jag går gärna på höstmarknad. Jag ska på bytardagen först, men det är på förmiddagen.

      Radera