tisdag 9 september 2014

Mat v 37

Måndag: Tacopaj
Tisdag: Matlåda
Onsdag: Mammas kycklingpaj
Torsdag: Tomatsoppa
Fredag: Grilla
Helg: Lasangette


Jag har bestämt mig för att inte planera in mat både lördag och söndag. Det spricker i allafall nästan alltid eftersom vi ofta har så mycket andra planer. Ibland är vi superhungriga, ibland äter vi borta, ibland kommer vi hem sent och vill ha något som går riktigt fort att göra och ibland har vi all tid i världen att stå och laga mat.

...det sista kändes inte sant ens när jag skrev det ;)

3 kommentarer:

  1. Jag har gjort samma sak, de är reservplatser som tas omhand utifrån vad som hänt under veckan och vad som kommer hända.

    SvaraRadera
  2. Men, inte sjutton, äter ni bara ett mål om dagen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken äter lunch på jobbet med eleverna. Jag äter antingen en matlåda eller slänger ihop något snabbt och lätt...

      Radera