onsdag 17 september 2014

Just där och då

Det är när när jag, med sonen i bärsele på magen, dansar till Hakuna Matata och samtidigt står och delar plommon till årets sista sats plommonmarmelad samt plommonpuré att frysa till sonen... det då jag tänker att jag inte skulle vilja vara någon annanstans eller göra något annat. Att livet liksom är en tolva på den berömda skalan mellan ett och tio.
 Och se vilka bra burkar vi har fått tag på... Jag ska nog bege mig iväg och se om det finns ytterligare några kvar...
Nu har jag dragit ner väääldigt mycket på sockret det här koket. Det återstår att se både hur det blir med konsistens och smak.

8 kommentarer:

  1. Dina husmorstalanger imponerar stort på mig! Och visst är det underbart att känna att man är på rätt plats och inte önskar sig något annat. Så känner jag det också för tillfället...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer intresse än talang :) Jag gillar framförallt det här med att jag vet precis vad som är i. Egna frukter är ju närodlade i högsta grad, inte ett dugg besprutade, jag kan själv reglera sockermängden och jag slipper betala skjortan för att det inte är en massa tillsatser.

      Radera
  2. Ååååh! Jag vill också vara mammaledig... så himla mysigt!!! Och få koka marmelader och baka.... Skönt att höra att du verkligen njuter av det! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle kunna tänka mig den här tillvaron resten av livet. Det är helt underbart!

      Radera
  3. Det är egentligen lika skönt att vara pensionär...fast jag slipper nattvak och amning och blöjor... Jag plockar disk, stryker skjortor och sköter övrig marktjänst....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja fast nu är ju barnet huvudanledningen till det underbara :) Amningen har jag absolut inget emot -så supersmidigt att maten alltid är med!

      Radera
  4. Åh vad glad man blir av att läsa din blogg! Som en liten gladenergikick! :-)

    Har massor med äpplen vid boet i Dalarna, men.., nä...jag o r k a r inte. Plockar och äter och gör en och annan paj, men sen får det vara nog. Fast igår på P4 Dalarna gjorde kocken en äppel- och limekompott som lät så god så kanske... :-)

    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=161&grupp=20461

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är ju så härligt, det här livet!
      Vi kommer absolut inte alls att kunna göra något av alla äpplen. Jag gör mitt bästa för att få folk att komma hit och plocka ;) Men den där äppel- och limekompotten ska bums kollas upp. Det finns en risk för att vi efter den här säsongen är lite lätt trötta på äpplen ;)

      Radera