lördag 20 september 2014

Från galenskap till citrontimjan

Och så blir det lördagden 20:e september. Bytardag med barnkläder i Saronkyrkan. Hela sonens 74-garderob skulle nu inhandlas var tanken.
Vi kan väl säga som så, att nästa gång ska vi ha barnvakt, gå båda tillsammans, stå utanför i god tid före öppning, vässa armbågarna, dela på oss och gå bärsärkargång. Folk var som galna och när jag kom sådär tio minuter efter öppning var det redan ganska utplockat. Vissa hade hunnit fylla Ikeapåsar, ni vet sådana där blå.

Lite kläder blev det allt även om 74-garderoben kommer att behöva kompletteras en hel del. Väl hemma var jag totalt slut efter pärsen, men inte värre än att jag från bilen fick syn på det alldeles perfekta vackra spindelnätet.
 Som små små pärlor... Ni får ha överseende, alla bilder är tagna med lille Lumixen.


På eftermiddagen for Noah och jag in till stadsparken där vi mötte upp Anna och Molly. Höstmarknaden är först nästa helg, men vi besökte den lilla ekobutiken som har allt... utom just nappflaskor vilket var mitt mål.
 Det är fantastiskt vackert där i parken. Här är vi i kryddträdgården och jag hittar citrontimjan som verkligen doftar citron.
Väl hemma senare upptäckte jag att maken målat rummet där frysboxen står. Det är inte längre mörkgrönt utan mer gulvitt.

Det var en lördag det.

6 kommentarer:

  1. Vilket FANTASTISKT spindelnät! Lite skillnad mot det enda pyttelilla jag hittade idag. Nu är jag officiellt avundsjuk här! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg det ju som sagt direkt från bilen. Tyvärr hade jag bara lilla kameran till hands och en väldigt hungrig son så det var inte riktigt läge att gå och hämta systemkameran. Dina bilder var jättefina!

      Radera
  2. Härliga bilder! Jag såg samma vävteknik utanför mitt hus igår. Den där extra vinkeln, den har jag aldrig tänkt på förr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte jag heller. Var faktiskt tvungen att gå tillbaka till gamla nätblder och jodå, den finns där på de näten också.

      Radera
  3. Läckert nät!
    (Fast jag önskar att små söta älvor vävde dem istället, haha...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha verkligen jag också! Dammsugaren är här hemma mitt bästa vapen. Fast det ska ärligt sägas att katterna gör ett riktigt bra jobb också.

      Radera