söndag 28 september 2014

Ett Foto I Timmen

Så var det dags för efit igen. Jag som tyckte att det var sååå lååångt till nästa gång...

Den första bilden kan få symbolisera alla nattamningar. Vi har här vänt från väldigt smidiga nätter till att vakna ofta ofta ofta. Gäsp.
 Runt åtta
morgonbusar en liten randig pyjamaskille med sin pappa.
 Runt nio
äter vi en onyttig men god frukost. Äppelscones, keso och plommonmarmelad.
Ja och så te förstås! Kiss Me Kate -ett grönt te- blev det den här morgonen.
 Runt tio
är jag i plommonträdets krona och beskär grenar.
 Runt elva
har jag plockat fallfrukt och skurit bort en massa överblommat i rabatterna. Nu funderar jag på vad vi ska göra av den här hörnan i trädgården...
 ...det såg likadant ut här runt hörnet, men här anlade vi en rosenrabatt... (närmast trappan ska det sedan upp stockrosor är planen).
 Runt tolv
har Cosmos övergett sin matte i trädgårdsarbetet och övergått till att beta gräs istället.
Runt ett
är vi på väg på höstmarknad i stadsträdgården i Örebro
 Runt två
går vi på tidigare nämnda höstmarknad, som visar sig vara jätteliten. Vi får i allafall med oss ett knippe rödbetor hem. Nästa år ska vi odla sådana själva är planen.
 Runt tre
har vi just fikat i Wadköping. Lite blåsigt, men vi hade ju Cosmos med och det gick riktigt fint att sitta ute. Härligt med alla höstlöv!
 Runt fyra
är vi åter hemma. Amning och mys i soffan.

fortsättning följer under kvällen...

16 kommentarer:

  1. Ja, så förfärligt onyttig var väl inte den frukosten! Och vilken härlig glad-bild på den lille gossen på pappans mage!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, mitt äppelsconesrecept innehöll både en del smör och socker och hade nog passat bättre till eftermiddagsfika. Men det var gott :)
      Han har oftast ett underbart morgonhumör, sonen.

      Radera
    2. Jo, mitt äppelsconesrecept innehöll både en del smör och socker och hade nog passat bättre till eftermiddagsfika. Men det var gott :)
      Han har oftast ett underbart morgonhumör, sonen.

      Radera
  2. Hoppas du inte faller långt om du faller ner från kronan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plommonträd är ju sällan så värst stora... Men det kändes ändå bäst att låta bli att ramla ner :)

      Radera
  3. Ja, det var en innehållsrik söndag i bilder! Lille Noah är supersöt i sin randiga pyjamas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att helgerna svischar förbi och inte ens hälften av det som behöver göras hinns med... Allt som skulle göras i trädgården i sommar pratar vi nu om som sådant som ska göras "med tiden" :)

      Radera
    2. Med tiden" är ett bra begrepp! Här hemma använder vi ofta "endera da´n" :-)

      Radera
  4. Lille gullfisen, han är såå fin! :-)

    Ingen marknad för min del den här helgen, inte ens 'marken' i Kopparberg. Tror det bara är 3:e gången i mitt liv jag inte är där. :-) Men, vi har haft besök och det slår marken med hästlängder. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det blev ju ingen Kopparbergsmarken för oss heller...Jag hade faktiskt alldeles glömt bort att den var och egentligen vet jag inte om jag var värst sugen på att ratta runt barnvagnen bland allt folk.

      Radera
  5. Svar
    1. Fast värst många bebisbilder blev det inte här :)

      Radera
  6. Är benägen att hålla med Elisabet! Vad innebär då en nyttig frukost? //Hon som uppenbarligen, aldrig någonsin, är en sund person...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag är verkligen inte heller det minsta sund alls... Men mitt frukostbröd brukar inte innehålla fullt så mycket socker som de här äppelsconesen gjorde.

      Radera
  7. Vi verkar vara många som blev sugna på den där frukosten ...

    SvaraRadera