måndag 8 september 2014

Efit

Efit igen! 

Runt halv ett
är det dags för blöjbyte. Observera Chatter som tycker att det är jättekul att vi är uppe mitt i natten och ligger och rullar mellan mina fötter.
 Runt halv fyra
pågår amning i dunklet.
 Runt halv sju
har jag morgonmys med den lille grabben i randig pyamas.
 Runt halv åtta 
har samme lille grabb i randig pyjamas somnat om på sin mamma.
 Runt halv nio
håller jag på att bädda rent i sängarna.
Hos oss just nu somnar sonen i sin säng runt nio på kvällen, men efter första amningen sover han mellan oss.
Runt halv tio
tittar jag till det väldigt hastigt ihopslängda brödet i ugnen. Nästan klart.
 Runt halv elva
är vi på promenad. Vi hann tillbaka precis innan det började regna ordentligt igen.
Runt halv tolv 
var någon väldigt missnöjd... men runt tolv är vi på väg till föräldragruppsträff.
Runt ett
har vi just ätit lunch med föräldragruppen. Eftersom ett par absolut inte vill bli publicerade riktade jag kameran genom fönstret istället.
 Runt två
satt vi nog i soffan och pratade...

Runt tre
är vi åter hemma. Sonen sover en blund, jag fixar så mycket jag hinner, Cosmos är jätteglad att vi är hemma och Chatter... tvättar sig :)
 Runt halv fem (ja inte riktigt ett foto i timmen idag)
parkerar jag framför garaget efter att ha varit på efterkontroll hos barnmorskan.
 Runt halv sex
har maken just tagit ut en tacopaj ur ugnen och står nu och fixar en äppelpaj.
 Runt halv sju 
har familjens yngste medlem tagit sig en tupplur på sin pappa
...och det får nog vara dagens sista bild.

2 kommentarer:

  1. Jag bara ler när jag läser och tittar på bilder. Så harmoniskt ni har det. Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi var på föräldragrupp igår var det några som uttryckte en längtan efter att sluta amma, att inte behöva vara hemma och att få börja jobba igen.
      Jag verkligen älskar att vara hemma, följa utvecklingen, disponera tiden som jag vill (nåja, som unge herrn vill ;)). Däremot skulle jag absolut kunna tänka mig att syssla med något administrativt hemifrån och ångrar kanske en liten smula att jag inte hoppade på den där distanskursen som jag sökt. Istället slukar jag böcker om anknytning, samspel och utveckling och engagerar mig lite mer än jag borde i förskolefrågan.

      Radera