onsdag 24 september 2014

Dagens lärdom

Om det står "2-3 droppar bittermandelarom" i receptet, höfta då inte i en skvätt lite på måfå.

Om man säger som så, kommer det att dröja innan jag äter något med den smaken igen.
Om man säger som så, luktar det bittermandel i hela köket.
Om man säger som så, gjorde jag en ny sats... helt utan bittermandelarom.

Vi hann också ner en sväng, på morgonkvisten, till affären för att inhandla mera florsocker.
Och nu far vi till Örebro med förhoppningen att jag inte har satt någon sorts förvirrad (klumpig) standard för den här dagen :)

Tjohej.

5 kommentarer:

  1. En bittermandel kunde man få som barn när man fick smaka när mamma bakade. Alltså då låg det en bittermandel i fel paket om du förstår hur jag menar. Gott var det i varje fall inte. Ha det bra i Örebro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch! Jag vet att jag som barn gick och tjuvåt mandlar i skåpet hemma. När mandlarna en gång var slut smakade jag ur den lilla påsen märkt bittermandel istället... det gjorde jag inte om!

      Radera
  2. Nä, höfta bittermandelarom låter inte så smart. Känner igen det där med bittermandel i fel påse också. Tvi!
    Hoppas fortsättningen på dagen blev mer lyckad.

    SvaraRadera
  3. Man gör bara det misstaget EN gång... Men det hör nog till att man gör det EN gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja, såväl med nöten som med aromen...

      Radera