lördag 27 september 2014

Cosmoshunden

Ja hjälparns, nu är ytterligare en vecka nästan till ända! Lika långsamt som våren gick, lika fort går nu hösten...
I veckan har vi varit och träffat liten Julia, fyra veckor, och igår åkte vi till Karlskogaland och hälsade på mormor. Där byggde vi kvickt upp ett provisoriskt babygym med en handduk, en filt, två stolar och en bok från goboken. Sonen var förstås lika nöjd där som hemma i sitt "riktiga" babygym köpt för onödigt dyra pengar.

Idag är maken och spelar golf. Med tanke på hur det blåser kan man som just fundera på om någon boll hamnar där han har tänkt sig (ja, jag vet förstås inte om de gör det även om det inte blåser?).

Cosmos, jag och Noah tog en långpromenad i finvädret.
Det händer att jag känner mig en smula (eller mycket) frustrerad på Cosmos som ibland tycks ha minne som en guldfisk. Har jag placerat honom på ett ställe då ska han ligga där, men åh så svårt det tycks vara att komma ihåg, alldeles särskilt när vi hälsar på folk. Alla människor vill inte ha en överlycklig hund halvvägs upp i knäet eller att en hundtunga som just har varit ute kommer och slickar i deras bebis ansikte...

Men emellanåt ligger allt lille Cosmos på stort plus också. När vi går på ställen där det inte brukar vara värst mycket folk får han ofta springa utan snöre. Vad jag idag inte tänkte på var att det förutom fint väder även är lördag. Människor är lediga.
Men varje gång vi mötte folk kom han så snällt på inkallning och varje gång vi mötte hundar stannade han duktigt på stanna-kommandot och lät sig villigt kopplas. När det sprang ut en hare framför näsan på honom såg han förvisso ut att fundera ett ögonblick över hur han skulle göra... men valde matten som turligt nog hade godis i fickan :)
Kommer ni någon gång?! Tycks Cosmos undra.
För övrigt är folk på promenad allt som oftast väldigt glada och trevliga och det hälsas så muntert.
När jag kommer tillbaka idag och ser mig i spegeln misstänker jag starkt att dagens mycket muntra leenden kan ha orsakats av trollhåret som k a n s k e borde ha satts upp i tofs i blåsvädret...

2 kommentarer:

  1. När det kommer till kaniner och harpaltar, då försvinner allt annat för harry. Då tar stövargenerna över TOTALT.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle absolut inte lita på Cosmos när det gäller sådant... men den här gången gick det fint :)

      Radera