söndag 10 augusti 2014

Söndagskväll. Semesterns sista.

Sista kvällen före arbetsvecka för makens del. Han, som dessutom ägnat helgen åt sjuka och förkylning, har sedan ett bra tag gått till sängs. En våning upp för att minska risken att smitta sonen.
Sonen har somnat som en stock mitt i dubbelsängen. Själv väntar jag på den där tvättmaskinen som snurrar. Undrar om vi någonsin kommer att ha det så här lyxigt som vi har haft det igen. Att få vara hemma båda två tillsammans så länge...

Köksfönstret lite på glänt. Syrsor som spelar alldeles där utanför.
Mörkt sedan länge. En termometer som visar på fjorton grader utomhus.
Och på väggen bakom mig en almanacka som påminner om att veckan inte kommer att bli långtråkig.
Just precis så.

2 kommentarer:

  1. Så där har jag också tänkt .., kommer jag någonsin att få ha det så här bra som dom här fyra senaste månaderna? Möjligen vid pensionen, om man nu lever då.
    Njut du Karin .., vilken underbar tid du har framför dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter för fulla muggar och måste nästan nypa mig i armen då och då :)

      Radera