torsdag 21 augusti 2014

Sådant som kan göra ens dag

En soptunna? tänker ni.
Jajamen, en framkörd soptunna!

Varannan vecka gäller det att komma ihåg att köra ut soptunnan till vägen. Någon gång mellan sex och åtta kommer nämligen sopbilen och nu med alla blöjpåsar känns alltid den där tömningsdagen som lite för långt bort.

Men så kom då den här dagen, när jag sitter synnerligen oanständigt klädd i sängen, ammandes, och hör sopbilen utanför. Lite smått hysteriskt kastar jag mig efter telefonen, ringer maken som hunnit åka till jobb och får bekräftat att nej, han har inte heller kommit ihåg att köra fram soptunnan.

Lite mer hysteriskt rusar jag upp, iförd enbart trosor och en t-shirt med mjölkfläckar, ett skrikande barn på armen. Skyndar genom hallen, groventrén, sliter med mig garagenyckeln på vägen och hastar barfota genom garaget... för att precis höra sopbilen försvinna bort nedåt gatan... och se att soptunnan står ute vid vägen.

De hade kunnat muttra över folk som inte har koll och tyckt att vi fick skylla oss själva. Men de gick in på tomten och hämtade vår faktiskt rätt fulla soptunna.

Jag ska nog sjutton hänga ut en påse bullar till nästa tömningsdag!

6 kommentarer:

  1. Gör det med en gullig lapp, gör antagligen deras dag lite soligare

    SvaraRadera
  2. Absolut en påse bullar! Soptömmarna SKA man hålla sig väl med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och jag blev verkligen så himla glad när jag såg att de hade hämtat ut tunnan!

      Radera
  3. Tack för dagens skratt. Ja ta nu inte illa upp men det måste ha varit en rätt komisk situation mitt upp i allt. Noah fick sig ett äventyr också mitt i maten.

    Vad säger man? Sopkörarna kanske vet att Snällhet lönar sig. En påse bullar blir nog bra!

    Hälsningar från regnet i Sola stan men vi har inte blivit ett nyttt Venedig som grannorten österut har blivit idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var nog en syn för gudarna!

      Och som det har regnat på sina håll! Det är allt det där solskenet i somras som behöver kompenseras upp ;)

      Radera