söndag 3 augusti 2014

Morgonrunda

Nä, fort går det sannerligen inte när vi lunkar på på morgonkvisten, men nu orkar jag i iallafall lite längre än bara runt kvarteret.
I lufstempo.
Ja, sedan är jag ju som synes hopplös på att komma ihåg att slå på appen från början...

I Hallsberg finns det två ställen att komma över järnvägen. Det ena är över en stor bro som sträcker sig över hela spårområdet. Det andra stället upptäckte jag idag, några kilometer bort. Det är flera tunnlar som går under spåren. Först tyckte jag att jag gjort värsta upptäckten... halvvägs, i de smala tunnlarna utan väggren, med barnvagn och hund, var jag inte riktigt lika kaxig. Det spelade som liksom ingen roll att klockan var halv sju på morgonkvisten -finns det bara två ställen att passera järnvägen så är de lik förbaskat trafikerade. Och bilarna körde allt annat än långsamt.
 Nåja, vi hann i allafall både passera industriområde och gå längs åkrar...
 ...gå genom villaområden där bussen stannar vid "Egna hem"...
 ...och som sagt både gå under och över järnvägen.

Så kan det vara på morgonpromenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar