måndag 11 augusti 2014

Måndagsmorgon i ett reginigt Nerike

Och så är då sommarlovet slut för maken. 
"Usch, i morgon börjar vi tidigt" sade maken igår. De första timmarna ska gå åt till att prata om semestern. Jag vet minst en som nog tycker att det är lite slöseri med tid.

Noah och jag är ju mer vana vid att gå upp i ottan. Vi hinner både bada, fixa frukost och ställa fram matlåda innan maken kommer in i köket. Nyrakad och med skjorta. 
Ute är det riktigt ruggväder. Det känns nästan som höst...
 Innan jag har hunnit klä på sonen en extra tröja och en tunn mössa, sätta på regnskydd på vagnen och mig själv regnkläder, har Cosmos nästan gett upp :)
Väl tillbaka är allt blött blött blött. Vi har hunnit möta maken i bil och vinkat. Cosmos har närapå hunnit slå knut på sig själv i förskräckelsen över att inte få åka med i bilen.
Te och smörgås. Soffmys. Nyhetsmorgon på teve.
En måndagsmorgon.

2 kommentarer:

  1. Här blev det tidig morgon också, om än sovmorgon enligt din tid. Jag ser fram emot en promenad i regn och hoppas det bra vädret håller i sig. Det är mysigt med regn mot fönsterplåten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja riktigt mysväder! Fast det får inte regna mycket mer än i morse, då regnar det in i vagnen...

      Radera