måndag 4 augusti 2014

Lycka

Länge tänkte jag att syrsorna ännu inte börjat spela. Men så började det pratas om att med åldern eller med nedsatt hörsel hör man dem inte. Och jag har lyssnat och lyssnat men näe, inga syrsor.
Så tidigare idag bad jag maken säga till om han hörde dem. Ja, tänk om det var så att efter den höga ljudvolymen på jobbet hade hörseln blivit påverkad. Det är ju inte helt ovanligt... Och tänk om jag inte kunde höra dem längre.

Då kan ni ju föreställa er lyckan när temperaturen på kvällen sjunkit från 34 grader ute till behagliga 22... och man står och bakar för fullt, bara för att man känner för det...
Och så hör man, genom det öppna fönstret, syrsorna spela!
Under tiden ligger en liten tiger i sin pappas knä i soffan. Tack snälla familjen V för pyjamaserna!


2 kommentarer:

  1. Gläd dig du :) Här är det knäpptyst på syrsafronten ....,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju bland annat du som skrämt upp mig ;)

      Radera