torsdag 14 augusti 2014

Liten blir större

Jag har idag skaffat bibliotekskort på det lokala lilla biblioteket. Noah var inte imponerad. Det var han heller inte när vi skulle stå i kö i affären. Det är helt enkelt inte så kul när vagnen står stilla, och tro inte att han är så lättlurad att det funkar att bara köra lite fram och tillbaka. 

Jag har också lärt mig (?) att jag blir blöt även om jag har med regnskydd till vagnen. Nästa gång får jag packa regnskydd till mig också -i alla fall om himlen ser ut såhär.

Vi har även varit på rutinbesök hos fru doktorn som också konstaterade att det måste vara grädde som den här mamman bjuder på.
Storlek 62 används här nu. Lite vemodigt kändes det allt att vika undan alla de mindre kläderna. 

Nu måste här bland annat investeras i lite pyjamaser och så hoppas jag att vi stannar lite längre på den här storleken... 

5 kommentarer:

  1. Hoppsan, vad det går undan! Det var ju nyss som han kom till världen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han växer verkligen så att det knakar och har plötsligt kommit i kapp de som är nästan två månader äldre. Det är jättebra att han äter och växer, säger de på bvc, till den lite ängsliga mamman som undrar var det ska sluta ;)

      Radera
  2. Jag har aldrig hört om nån bebis som förätit sig så det är nog lugnt :D Men jag skulle säkert noja också ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker mer att det kommer att bli svårt att ta honom under armen, där vid tvåårstrotsen ;) (och kanske väldigt tungt att bära på innan han lärt sig gå... och kanske också att man kan få det lite jobbigt längre fram om folk tror att man är mycket äldre än man är...) Men nu är han ju bara en månad än så länge, så det jämnar kanske ut sig så småningom.

      Radera