onsdag 6 augusti 2014

Lindetripp och samtal från förra ägaren

På eftermiddagen satte vi oss i bilen och for till Linde, så att jag kunde fixa lite bankärenden. 
Det gick sådär, eller bra till slut, efter att halva bankkontoret fått engagera sig i mina ärenden. Lurigt att ha tillräckligt med kompetenser på plats i semestertider.
Under tiden var maken, sonen och Cosmos på promenad. 
 När vi återvände till bilen och mamman fick agera mjölkbar ringde förra ägaren till huset. Åh så roligt! Jag har varit jättedålig på att höra av mig... Nu tipsade hon i allafall om snigelfällor och frågade om den och den blomman hade tagit sig och om det hade blivit några rosor på busken framför uteplatsen. Och det hade det ju :)
Själv höll hon, de 87 åren till trots, fortfarande på med målandet och berättade att lokalteve till och med hade varit och gjort ett reportage vid en utställning. Ja och snart skulle hon åka ner till Skåne för att måla, det var tradition i slutet av september.

På hemvägen stannade vi till vid kyrkogården där makens mamma, tillika sonens farmor, ligger i minneslunden.
På måndag börjar maken jobba. Så himla mysigt är det att vi har fått en så lång semester tillsammans!

6 kommentarer:

  1. Underbart väder idag. Molly och jag tog en långpromenad i regnet och bara njöt av svalkan och naturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen jättehärligt!!! Vi har också njutit för fulla muggar. Och för första gången sedan han föddes här vi kunnat mysa på dagen utan att det blir alldeles svettigt :)

      Radera
  2. Lång tur till banken må jag säga. Men kul med en utflykt också.

    Jag tänkt många ggr att tänk.om vi skulle flyttat nu i värmeböljan. Huvvaligen så varmt och svettigt det hade varit. Oktober blir bättre i det hänseendet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade Swedbank, men vi blev så otrevligt bemötta där att jag rakt av bytte till makens bank när det var dags för huslån. Tyvärr ligger den i Linde, men å andra sidan är det ju inte jätteofta man (jag) har ärenden till bankkontoret :)
      Vi flyttade ju sista helgen i september. Det var alldeles perfekt.

      Radera
  3. Oj, så tråkigt för farmor att inte få vara med på riktigt! Och för hennes son .., det där har jag saknat så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättetråkigt! Den där hemska sjukdomen som börjar på C är en riktigt trist historia!

      Radera