måndag 11 augusti 2014

Mormorsbesök

Lagom till lunch i dag dök mormorn upp för att umgås med barnbarnet. Min plan var att jag skulle passa på att utnyttja tiden till lite målning, men den planen spräckte vädret.

Mormorn använder videokameran en del och sätter ihop det till så trevliga filmer. Själva gör vi ju ingenting sådant så jag ser fram emot att så småningom få se en film på sonen.
En del bärande blev det förstås också. Man blir som trött i armarna efter ett tag. Det är inte klokt vad en bebis kan växa fort! På hyllan i skåpet växer högen med urvuxna kläder...



5 kommentarer:

  1. Jojo... Först blir man buren, sen bär man sina barn och sen deras barn...
    Biskop Martin Lönnebo säger: barnet, buret, bär den vuxne..
    De är vår framtid. Ju mer älskade desto bättre framtid.

    SvaraRadera
  2. Den sista raden var min egen slutsats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju under flera år pläderat om detta med anknytning och det går lite hand i hand med det du skrev. På BVC säger de dessutom att man inte kan skämma bort ett spädbarn... Men bärselen är en mycket bra uppfinning :)

      Radera
  3. Och vilket vackert ljus i rummet!

    SvaraRadera
  4. Båthuspernilla12 augusti 2014 19:02

    Vissa bebisar kan man tro går på konstgödning eller nåt liknande. Vår Lilla M, sju månader har en farmor som tycker att hon är sååå tung ned sina knappa 9 kg, fast hon jämför ju med sin chihuahua ...

    Men inte trodde jag att gullungen skulle ha vuxit ur allt som är mindre än stooora 68 redan.

    Bärsele, bärsjal och styrketröning är bra, känns det som. Lilla M hänger med på min rygg i barnvagnsomöjlig, kuperad skogsmark i vår Stokkesele. Härligt att slippa plana stigar ibland.

    SvaraRadera