torsdag 21 augusti 2014

Gammelfarmor

Ikväll har vi haft finbesök på middag minsann. Mina föräldrar, lillebror från Danmark och farmor från Malmö. Lillebror agerade grillmästare och sonen var mest bara hos mig när han var hungrig :)

Det här är första gången sonen såg sin gammelfarmor och han verkade trivas alldeles utmärkt i den famnen.
Trots att min farmor bor såpass långt bort var hon ganska ofta uppe och hälsade på när vi var små, och det var alltid hon som kom och barnvaktade när mamma och pappa åkte bort. Och hon har varit med på jular, konfirmation och förstås student -inte missat några sådana där viktiga dagar.
Nu är jag så glad att även min son hinner träffa henne!

6 kommentarer:

  1. Åh, jag förstår din glädje över att din farmor får träffa din son! Det är en av mina största sorger, att MIN farmor aldrig fick veta att jag blev gravid och fick Världens Bästa Alex! Hon var så barnkär och jag tror att hon i hemlighet var lite ledsen över att jag aldrig ville ha barn. Hon hade tyckt att det var så fantastiskt roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi var ju inte direkt tidiga och min bror har inte precis kompenserat det. Nu hoppas jag att de får träffas många gånger. Nästa gång blir till jul :)

      Radera
  2. Och att hon hinner träffa lille Noah, inte minst. Vilken glädje för henne. Och för er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen jätteroligt! Så synd att de bor så långt borta...

      Radera
  3. Jag sörjde över det... att min mamma aldrig hann få se sina barnbarns barn. Min dotter och hon var så tajta, födda på samma dag och så enormt lika i sättet. Men hon hann att träffa den blivande barnafadern. Så roligt för gammelfarmor att få träffa Noah!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vill jag förstås hoppas och tro att de kommer att ses många gånger till :)

      Radera