fredag 8 augusti 2014

En torsdag med flera visiter

Det blev en torsdag med flera visiter. Först tog vi med oss biskvierna och for till Erika och Tommy.
"Ska vi ta med oss alla?!?" frågade maken och lät lite smått förfärad fast det inte alls var många. Nu har jag lovat att baka nya till oss någon dag :)
Snart snart är de familjen B och Erika är en hejare på att virka. Hon har gjort ett så fint mormorsrutetäcke och en mobil som jag fick mönster på. Noah fick inviga skötbordet och pappan gav det godkänt. Nu ser vi så mycket fram emot att bebisen ska komma!

På seneftermiddagen for vi till familjen R i Kumla. De har fem små söta kattungar i den där "dö-sötnötsdöden-åldern".
 Noah var inte alls på humör, men höll ändå ut över fikat. Gudbarnets mamma är en hejare på det här med missnöjda små bebisar. Själv brukar jag, om jag nu mot förmodan håller i någon annans bebis, snabbt lämna tillbaka den till mamman om de knorrar det minsta.
Och hon har blivit så stor! Ja inte mamman utan gudbarnet. Idag visade hon upp sina nya glasögon som hon förstås valt själv och i munnen sitter inte mindre än fyra lösa tänder. En är redan tappad och lämnad till tandfen. Storebror har förstås också blivit stor, fyllt tio år, men fastnade inte på bild och var nog rätt glad över det ;)

4 kommentarer:

  1. Oj, vad jag har missat mycket, ser jag! Nu gäller det att läsa ikapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det blir lätt så, framförallt under sommaren tycker jag.

      Radera
  2. Jätte skoj att ni tittade förbi . O han är väldigt snäll o go lilla Noah 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har ju liksom själva gungarsnitsen... och är inte så lättavskräckt ;)

      Radera