måndag 18 augusti 2014

Att få sitt första bokpaket

Noah har inte bara fått sitt livs första egna post i brevlådan utan också ditt livs första bokpaket.

Nu tycker förvisso både mamman och pappan att det här med böcker är jätteviktigt (och jätteroligt) men vi valde ändå att sätta medlemsskapet på paus bums efter detta första gratis välkomstpaket.
Så småningom kommer han absolut att få gå med i en bokklubb om intresse finns, men i nuläget tror jag inte att han behöver ett bokpaket i månaden.
Fast lite roligt var det allt att se vad de sett ut för böcker i det åldersanpassade paketet.

11 kommentarer:

  1. Den till höger står på sidan i Mollys spjälsäng, mycket rolig att titta och ta på. Den vänstra tittar hon på när hon sitter i babyskyddet. Vi satte fast den via nackstödet i bilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ni fortfarande med i bokklubben?

      Radera
    2. Nej jag gick ur på en gång efter jag fått gratispaketet. Jag hittar fina böcker från Goboken på Myrorna eller Erikshjälpen

      Radera
  2. Vi hade goboken när Elliott var liten och det var faktiskt riktigt bra böcker man fick. Många lästes om och om igen!!! Så jag tycker de var värda att ha. Men det är ju en del pengar. Vi avslutade när han var 4 eller fem år har jag för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gör ett uppehåll nu så får vi se sedan. Här kommer förmodligen att investeras i en del böcker ändå. Dessutom är begagnatmarknaden stor och när han bli lite äldre räknar jag med att vi kommer att besöka biblioteket en del...

      Radera
  3. Och så har han ju en mormor som gillar att köpa böcker! ;)

    SvaraRadera
  4. Svårt för andra att köpa presentböcker om det mesta redan finns. Blir billigare att få presenter också... Den boken av tyg som prasslar och piper var vårt barnbarns första. Mycket populär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast böcker kan man väl knappt få för mycket av? Jag tänker att han kan få gå med i någon bokklubb om han vill när han blir äldre. Allt som kan uppmuntra till läsning främjas har ;)
      De här böckerna innehöll både skallra och spegel. Spegeln är lite spännande för att den blänker, men skallror och sådant intresserar honom inte än.

      Radera
  5. Helt otroligt vilka påhittiga böcker som gjorts!

    SvaraRadera