fredag 18 juli 2014

Vardagsfirande

"Men kära nån, vad firar vi?!?" Utbrister jag när jag kommer ut efter amning (och sanering av skötbordet...). Då har maken grillat, dukat fram potatisgratäng och tsatsiki, krusbärsdricka och tänt ljus. Sådär så att jag nästan känner att jag bums borde gå in och svida om till något tjusigare.
Men vi firar just ingenting... Eller så firar vi att det är sommar, semester, att sonen idag fyller två veckor eller bara att det är en ljufvlig sommarkväll.

Och det blir prat om utbildningar, tid, studiedagar, tåg, lantliv och en hel massa annat. Paret en bit bort på gatan passerar hemåt med lille skällhunden och Cosmos voffar tillbaka. Kort därefter kommer de åter, nu i sällskap med ytterligare ett par och mannen säger att "ja, jag trodde att jag skulle få gå hem jag" men med glimten i ögat och kvinnan berättar för det nya paret att vi har fått en bebbe, en litten pôjk.

Kväll i huset vid ekarna.
Vi sitter ute tills det nästan är mörkt och myggen gör sig väl påminda.

6 kommentarer:

  1. Om jag kunde göra ett litet hjärta med tangenternas hjälp, så hade jag gjort det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♡ (enda gången det är en fördel att kommentera från mobilen, det är när man vill göra hjärtan)

      Radera
  2. Underbart låter det!!!! ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag klagar inte det minsta :)

      Radera
  3. Kikar in och säger hej! Låter som ni faktiskt hade en hel del att fira :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går nästan alltid att komma på mer eller mindre bra saker att fira ;)

      Radera