onsdag 23 juli 2014

Ner och upp i värmeböljan

På förmiddagen firar vi en nybliven femåring, träffar fina vänner och äter nybakade muffins med kardemumma och rabarber. Och det är så v a r m t!

När vi lite senare kommer hem öppnar vi upp överallt och liten får värmeutslag, gnäller ikapp med mamman (men slår henne inte på den punkten) och får ligga så mycket det bara går alldeles nakenfis. Det går sådär för helst vill han bli buren eller ligga nära och jag påbörjar ett blogginlägg där jag skriver att näe, nu får det bli paus i bloggandet tills värmeböljan är väck. Allra helst skulle jag vilja ligga i vattnet hela dagarna, men det är förstås inte alls aktuellt. Inte för mitt liv begriper jag hur folk orkar med vardagen i varma länder. 

Men inlägget hinner jag aldrig klart med och så kommer kvällen. Det bli lite svalare och utslagen går ner, ja de flesta i allafall och mitt i amningen blir jag serverad kräftsmörgås med blåbärsmilkshake till efterrätt och en bloggpaus känns inte alls lika aktuellt längre.
Trettio grader i morgon, trettioen på fredag och tjugonio på lördag... sedan, minsann, ska det bli svalare.
"På söndag, då firar vi att vi överlevt" säger jag till maken, och känner att jag inte överdriver det minsta ;)

2 kommentarer:

  1. Ser läckert och svalkande ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket gott! Frågan är nu bara om det var därför liten hade så ont i magen på natten...

      Radera