torsdag 24 juli 2014

Innedag

Torsdag och exakt fem månader kvar till julafton, konstaterar jag när jag kikar på datumet uppe i högra hörnet på datorskärmen. Ja, jag har egentligen inte börjat räkna än, det gör jag först när det är 100 dagar kvar till dopparedagen.

Jag inleder dagen (efter promenaden) med att baka scones och slänga ihop en sockerkaka. Den senare sitter finfint till fikat.
 För övrigt är vi supertråkiga idag och har stängt in oss i ett försök att hålla värmen ute. Ja, om ett tag kommer det förstås att bli aktuellt att öppna upp i hopp om lite korsdrag, men just nu visar termometern ute på 31 grader och inne har vi ännu bara 26.
Såväl hund som katter ligger på golvet. Kattdamerna verkar inte alltför missnöjda.

9 kommentarer:

  1. Och vi gör tvärtom - eller jag gör -, öppnar allt som går att öppna! Det är nog nånting psykiskt, jag kan absolut inte vistas i ett helt slutet utrymmet .., vill ha frisk luft och öppna spjäll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så brukar vi göra och så gör vi garanterat även under eftermiddagen när det ändå inte längre går att hålla svalt. Just nu gör vi dock allt som går för att stänga hettan ute och hålla värmeslagen borta från vår yngste familjemedlem :) Trettioen graders värme ger snarare kvalmig än frisk luft... (tycker jag)

      Radera
    2. värmeUTslagen skulle det förstås vara.

      Radera
  2. Vi har samma taktik, allt neddraget och stängt. Uthärdliga 26 grader i vardagsrummet jämfört med 32 ute. Inte många knop inne heller, så fort man rör sig blir man ju svettig. Och vi väntar också otåligt på nummer tre i vårt gäng. Idag hos barnmorskan hade bebis lagt sig rätt med huvudet lågt ner, spännande!

    SvaraRadera
  3. Hm, här blev trettio även inne efter ett tag. Dock lite svalare i groventrén (som plötsigt också blev ett rum på "att-fixa-iordning-listan" :)
    På söndag ska det bli svalare!

    SvaraRadera
  4. Gud så god den där sockerkakan ser ut!!! Mums! :-D
    Här är också grymt varmt, puh, puh, puh!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara vanlig sockerkaka men kardemumma i. Enkelt, klassiskt och jättegott :)

      Radera
  5. När jag väntade Gustav, sommaren -94 som var varm, då hängde jag och många med småfolk, dagligen på IKEA, i timmar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan jag tänka mig... Nu går det dock ingen nöd på oss efter det att maken investerat i en ac att sätta i sovrummet. Den gör under både för barn med värmeutslag och för mammor som är urusla på det här med värme :)

      Radera