onsdag 2 juli 2014

Här är vi alla lite trötta på morgonkvisten

Klockan sju på morgonkvisten plingar det på dörren. 
Cosmos skäller på det lustigaste sätt. Totalt yrvaket. 
Chipper hinner först till dörren. Jamar för fullt innan vi ens hunnit förstå att det nog står någon där utanför. Chatter låg högst troligt och sov någonstans.

Det måste vara snickarna. Du måste öppna! Säger jag och puttar till maken, aningen omilt. Anser att jag, en vecka över tiden, inte behöver kasta mig ur sängen.
Maken är fantastiskt bra på många sätt, men snabb, det kan ingen säga. Än om han förvisso bums satte sig upp och trevade efter kläder hade jag hunnit ligga och bli stressad, komma upp och klä på mig innan han ens fått på sig byxorna. 
Jag mallar mig lite över det ;)

Ja och det var förstås snickarna. Aningen roade såg de ut vid åsynen av den uppenbart nyvakna väldigt höggravida skata som öppnade dörren. 
Nu jobbas det på taket. Borras, hamras och spikas.

Själv gjorde jag scones men återvände sedan till sovrummet. Fortsätter att maratonlyssna på sommarpratare. Har gott sällskap av en lååång Chatterkatt.

4 kommentarer:

  1. Åh, det lät som en mysig morgon, delen med att återgå till sängen med katten som sällskap alltså :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, den var det inget fel på alls... även om förmiddag kanske mer blev den rätta benämningen ;) Hon är så himla social, Chatterkatten!

      Radera
  2. Känner igen mig alltför väl i beskrivningen av din makes uppvaknande. När min make idag skulle ta matningen vid halv fem fick Molly och jag hjälpa till att väcka honom. Jag petade (snarare slog) och Molly gnällde från sängen. När maken väl visat livstecken nämner jag att han behöver slå ihop de två flaskorna som står i kylskåpet så att det blir en hel måltid. Maken går ut i köket sätter på en kastrull med vatten, öppnar kylskåpet och frågar snart om han ska slå ihop de två flaskorna som står i kylskåpet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det låter nästan som om det varit smidigare om du fixat det själv ;)

      Radera