torsdag 17 juli 2014

En torsdag

Så blir det torsdagskväll och dagen har varit av det aningen varmare slaget igen.
Maken har jobbat på ute hela dagen och jag har pysslat på inne så mycket jag har hunnit. Hittills har vår bebis varit väldigt smidig, ja så länge han får mat bums på beställning. Idag har han varit hungrig...

Och grannen kliver över häcken, den där lilla mellan våra trädgårdar, den som är tänkt att så småningom växa sig hög. Tittar på barnet och kommer med värdefulla tips på det som förr hette dagmammor. Ja, det är förstås inte aktuellt än på länge.

Cosmos, som hunnit bli alldeles förfärligt långhårig får sig en omgång också. Tassarna är värst. Och jag blir lite väl ivrig i trimmandet -det är för väl att han inte ska ställas ut.

När kvällen kommer är jag alldeles totalt slut på. Tittar på Sommar med Ernst och känner mig alldeles inspirerad. Och så kommer maken in... och bakar frallor!
Det är inte fy skam, en torsdagskväll. När svalare luft strömmar in genom fönstret, finaste bebisen sover, hunden är nytrimmad och välrastad och nöjd och huset faktiskt är rätt välstädat.
Sommar och gemensam ledighet. Det är inte fel på en fläck!

4 kommentarer:

  1. Bifaller får lite ångest över att maken ska börja jobba i augusti, tänk om man fick vara hemma längre tillsammans. Men jag har ingen rätt att klaga då vi har betydligt mer tid tillsammans än andra.

    Du, jag och E får ha stående träffar under hösten och ta långa promenader (ska bli intressant att se om det går att synkronisera tre amningar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan ångest över att jag ska börja jobba om ett år ;)
      Vi kan ju börja med lite kortare promenader och lite mer fikande kanske. Jag vet hur vårt barn låter om han inte får mat bums och pronto!

      Radera
  2. Grannens dotter har en springer-spaniel som kom på besök häromdagen - han heter sigge - och nu var han i det närmaste rakad och såååå fin! Icke-kastrerad och har sån pondus, så harry är lydig och gör precis som sigge vill ..., mopsar sig inte ett dugg och blir överlycklig när han ser honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, rakad blev han då inte -jag tror att jag skulle ha svårt att raka ner honom (även om jag hotar med det ibland) och jag tror att hans uppfödare skulle få dåndimpen ;)
      Kemiskt kastrerad men planen är att kastrera ordentligt till hösten. Han ska ju ändå absolut inte avlas på...

      Radera