söndag 13 juli 2014

Efit

Så var det redan dags för efit igen! Jag hade alldeles missat det och upptäckte först under förmiddagen att andra påbörjat sina efit-dagar.

Runt tio
sover någon väldigt gott hos sin pappa.
 Runt elva
läggs här nybakad rulltårta och daimsnittar upp på fat.
 Runt tolv
har vi en treåring och en (väldigt snart) femåring som leker med bilar i vårt vardagsrum
 Runt ett
är hela familjen samlad i/vid soffan.
 Runt två
maratonlyssnar jag på sommarpratare... ligger väldigt efter igen.
Runt tre
är den randiga tapeten(?) väldigt väldigt intressant.
Runt fyra
äter vi tacos.
 Runt fem
trotsas blåsten och de mörka molnen. Och jag inser att jag har både lite muskler och lite kondition att jobba upp.

Runt sex
konstaterar jag åter att tomaterna inte fått bästa behandling i år... men att det blir en liten skörd ändå.
 Runt sju
tittar vi båda på sovande son och tycker, på absolut mest partiska subjektiva föräldravis, att han är världens finaste bebis.
 ...Cosmos ligger precis lika utslagen precis nedanför soffan :)
 Runt åtta
är den där tavlan verkligen nästan klar.
 Runt nio
säger jag att jag måste heja på Tyskland efter det att ingen av Argentinas spelare sjöng med i sin nationalsång.

Ute regnar det. Inne har vi fullt mys framför fotbollen. Nu är det kvällen i huset vid ekarna.

18 kommentarer:

  1. Å, jag blir så glad av dina bilder på lillkillen som är så fin och som har ett så eget uttryck!
    Så härligt för er!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många.olika miner är det i alla fall :)

      Radera
  2. Är här och kikar på din dag.

    SvaraRadera
  3. Så väldigt fin bebis! Stort grattis!

    SvaraRadera
  4. Ja, men det är ju så att ni har världens finaste bebis! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och det kan eventuellt vara så att du är precis lika subjektiv och partisk som mamman och pappan ;)

      Radera
  5. Vilken liten goding ni har fått!

    SvaraRadera
  6. Men jag har svårt att tåla att dina tomater är RÖDA! Mina är fortfarande gröna fast de har det så ljust och varmt och gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har allt en del grönaockså. Framförallt har vi väldigt gula plantor efter det att här har slarvats med såväl gödning som vattning under varma sommardagar...

      Radera
    2. Jag har många blomklasar som det inte kommer att hinna bli något av, tror att jag har missat att knipsa skott...jag har inte odlat tomater sen Hedenhös...

      Radera
  7. Kikar in på din EFIT, din son är en av världens sötaste :-)
    kul att få se din dag
    /Annika

    SvaraRadera
  8. Jag tror inte att dom har nån text .., det var ju ingen som sjöng, det måste vara så?

    SvaraRadera
  9. Ps. Har nu tittat på Youtube, ingen i Argentinas lag på olika klipp, sjunger till en början .., i VM är det ju så att är nationalsången för lång, så klipps den av och på många klipp börjar själva sången lååångt efter att musiken spelat en stund. Det kanske är därför? Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, ja, så kan det kanske vara... hur som helst underlättade det för mig att välja lag ;)

      Radera
  10. Ååååhhh... Rulltårta som är så gott! Det måste bakas här snarast.



    SvaraRadera
  11. ...och väldigt smidigt att göra!

    SvaraRadera
  12. hej,måste ju börja med att gratulera till nya lilla människobarnet, din son. luktar bebbe ända hit till dalarna, tack för titten

    SvaraRadera