fredag 25 juli 2014

Årsböcker

Jag tror att jag har skrivit om det förut, detta att göra årsböcker. Här tas så himla mycket bilder och en väldig massa rensas förvisso bort men en del blir förstås kvar också. Nästan aldrig tittar jag på dem. 
Allteftersom hamnar de på externa hårddiskar och blir liggandes i ett skåp. Därför bestämde vi oss för att göra fotoböcker. För att ha något riktigt lättillgängligt... och för att ha kvar något när all teknik ger upp ;)

Idag damp 2012 ner i brevlådan. 
 Det är så himla finurligt tycker jag. Och inga krav har vi på kvalitet, inga höga i allafall. Ögonblick och minnen är viktigare!
2012 var till exempel året då Cosmos flyttade hem till oss.
 Och det var möhippa, svensexa, bröllop, Parisresa, tripp till Globen och en massa annat.
 Nu är det hög tid att ta tag i boken för 2013...

4 kommentarer:

  1. Jättefint!! Det där har jag tänkt på så ofta .., men och nuuuuu kommer regnet när jag ska moppa till jobbet! Ja, ja. Efterlängtat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH vad härligt med regn!!!

      Radera
  2. Vi pratade om det så sent som igår, att vi måste ta tag i just det där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har bara ett mycket litet antal bilder i de här böckerna... men det är ändå något om och ifall tekniken ger upp... och dessutom bilder som vi faktiskt då och då tittar på.

      Radera