söndag 8 juni 2014

Soluppgångar på facebook

Läser på facebook och förundras över alla supermorgonpigga människor som tittat på soluppgången idag. Ja, det är betydligt fler än en i listan över statusuppdateringar.
Sedan inser jag att det inte alls är de morgonpigga utan alla som då ännu inte hade gått och lagt sig.
Det här magiska med sommarnätter...
Ja, själv sov jag som en stock. Och vaknade långt efter soluppgång.
Kanske den senaste soluppgångsbilden jag tog... ja det är flera år sedan på väg till Skavsta när vi skulle åka till London.

5 kommentarer:

  1. Soluppgång var det länge sen jag såg någon... Hände väl en majmorgon vid femsnåret för många år sen, när jag vaknade av nödighet, och diktade om hur solen gick upp över garnnens tak, bakom skorsten och tv-antenn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja soluppgångar vintertid är en sak, då går ju solen upp så sent... Men soluppgångar i juni, nä där är min gräns passerad. Åt båda håll :)

      Radera
  2. Det hakar visst alltid upp sig när jag kommenterar hos dig! Skulle förstås vara grannens tak - och ett påpekande om att det ju numera inte finns tv-antenner...

    SvaraRadera
  3. Känns igen, jag sover ofta över alla fina soluppgångar. Ett antal gånger i båten har jag sagt att nu ska jag gå upp tidigt och njuta av en fin morgon på sjön. ... Å så sov jag ännu en gång så gott där i båten.

    Jag ska till Örebro på examen i veckan. Brorsdotter går ut nian. Har du något tips på ett mysigt / trevligt ställe gå ut och äta lunch på? Något sitta ute och äta ställe? Det gör inget om det ligger lite utanför Örebro centrala delar. Behöver inte vara "lyxigt och dyrt" utan lite hemtrevligt, en trädgårdsservering eller liknande.

    Tänkte fråga eftersom du bott i krokarna :-))

    Gokväller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wadköping kanske? Gångavstånd från centrum, inte superfin mat, men ändå lite mysig miljö för att ligga såpass centralt. Och så ån och stadsparken intill som en stor bonus! Hundvänligt också, det gillar jag ;)
      Stallbacken på Kungsgatan ligger väldigt centralt men ändå lite skyddat. Där är maten bättre men omgivningarna inte lika fina. Förstås.
      Vill man ta bilen lite utanför finns ju förstås Karlslunds herrgård, där är fint, men frågan är om de har något annat än fika... vi har bara fikat där.

      Radera