tisdag 17 juni 2014

Sådant man kan syssla med

Tja, vad gör man när folk arbetar och man just inte tar sig någonstans, i allafall inte utan bil?

Jo, man kan påta i sina rabatter, men det fungerar inte så värst länge.
Man kan baka bröd och en och annan kaka.
Man kan prova olika pirogrecept och komma fram till att pirogdeg med jäst är bäst.
Man kan läsa en hel drös artiklar, forskningsrapporter och titta på politiska debatter på teve.
Man kan städa...
Man kan även träna på att hunden ska "städa" (ja, vi måste ju aktivera oss nu när vi inte kan gå så långa promenader)
Man kan sy lakan till vagn och spjälsäng
Och så kan man virka. En barnvagnsmobil är nu förfärdigad.


Det är just vad man kan syssla med.

11 kommentarer:

  1. Svar
    1. Superlätt. Ugglorna var bara vanliga fasta maskor. Sådant gillar jag -när man kan påbörja ett projekt och det blir snabbt klart (jag har inte så mycket tålamod ;))

      Radera
  2. Politiska debatter och virkning låter som en perfekt syssla tycker jag i alla fall...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt riktigt intressant... i allafall när det handlar om vissa områden. Och så gillar jag det att två människor kan debattera så övertygande och ändå efteråt skaka hand. Lite intressant är det också att studera förmågan (eller i vissa fall oförmågan) att tala och föra en debatt.

      Radera
  3. Ler åt Gunnars kommentar .. ,men den är ju vettig ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) jag hade ingen aning om att det kunde vara så intressant! Eller så har jag helt enkelt för lite att göra ;)

      Radera
  4. Det låter som om du går i väntans tider. Precis som det ska vara:-)

    SvaraRadera
  5. Vilken söt barnvagnsmobil! Lite som de virkade bakelserna, fast de passar nog inte att hänga i barnvagnen :) Vi hade en sån där Brio-trämobil, för 30 år sen :) LM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett att det finns de som gör små virkade bakelser på mobilerna... men tyckte själv att jag gärna ville ha något annat. Virkade bakelser kan han få om några år när (eller om) han är intresserad att att leka med sådant.
      Brio trämobiler måste väl finnas fortfarande?

      Radera
  6. Ja Brio köps mycket här, och Emmaljunga är också väldigt omtyckt har jag sett. :) LM

    SvaraRadera